Как мобилното приложение помага в надпреварата за вниманието на потребителите

Анализи
28.06.2024
27
5
Avatar
Asenia Ruseva

Защо мобилните приложения са решението за безкрайното скролиране на потребителите? 

В настоящата дигитална ера, където повсеместното разпространение на смартфоните се съпоставя само с вездесъщото присъствие на социални медийни платформи като Facebook, Instagram и TikTok, привличането и поддържането на вниманието на потребителите става все по-голямо предизвикателство. Безмилостното темпо, с което потребителите превъртат/скролват през съдържанието, означава, че дори и най-прецизно изработените реклами могат лесно да се изгубят в шума.

Средно потребителите прекарват около 2 часа и 24 минути на ден в социални медийни платформи (We Are Social, Hootsuite).

Средната продължителност на вниманието на възрастен, използващ смартфон, е около 8 секунди (проучване на Microsoft). Потребителите решават в рамките на 3-5 секунди дали ще се ангажират със съдържанието или ще продължат да превъртат (Nielsen Norman Group).

Коефициенти на ангажираност: В платформи като Instagram средният процент на ангажираност (харесвания, коментари, споделяния) на публикация е около 1,22% (RivalIQ). Средният процент на ангажираност на публикация във Facebook е дори по-нисък, около 0,27% (RivalIQ). Изследванията показват, че само 20% от потребителите превъртат до края на страницата (Nielsen Norman Group). По-голямата част от взаимодействията се случват на видимата на екрана част от страницата, в рамките на първите няколко секунди след попадане на страница. Потребителите скролират през приблизително 300 фута (90 метра) съдържание на ден на своите мобилни устройства (Mobile Marketer). В типична 60-секундна сесия потребителите могат да превъртат през около 50-60 публикации в социалните медии (HubSpot). Предвид тези статистики е ясно, че привличането и поддържането на вниманието на потребителите в социалните медии може да бъде невероятно предизвикателство. 

И именно тук мобилното  приложение може  да предложи значително предимство:

Фокусирана ангажираност: Мобилното приложение осигурява среда без разсейване в сравнение с платформите за социални медии, където Вашето съдържание се конкурира с безброй други публикации.

По-високи нива на взаимодействие: Мобилното приложение  обикновено има по-висок процент на ангажираност поради персонализираното потребителско изживяване и интерактивни функции, като насочени известия/пуш нотификации (повече може да прочетете тук: https://mubi.bg/blog/silata-na-nasocenite-izvestiyapush-notifications-v-mobilnoto-prilozenie-za-angaziranost-na-klientite-i-povece-prodazbi ), програми за лоялност ( повече може да прочетете тук: https://mubi.bg/blog/silata-na-inovativnite-programi-za-loyalnost-integrirani-v-mobilnoto-prilozenie-daite-na-klientite-si-tova-koeto-zasluzavat ) и персонализирано съдържание.

Подобрено задържане на вниманиетоПотребителите са по-склонни да се върнат към мобилно приложение, където имат последователно, персонализирано изживяване, за разлика от социалните медии, където съдържанието непрекъснато се променя.

Директна комуникация: С насочени известия и съобщения в приложението можете да комуникирате директно с потребителите, като гарантирате, че Вашите съобщения се виждат.

Офлайн достъп: Едно от уникалните предимства на мобилните приложения е способността им да функционират офлайн. Потребителите имат достъп до основни функции и информация дори без интернет връзка. Тази възможност гарантира, че вашата марка остава достъпна по всяко време, за разлика от социалните медии, които изискват активна интернет връзка.

Докато социалните медийни платформи са полезни за широк обхват и ценни за достигане до широка аудитория, тяхната бърза природа и висока конкуренция за внимание могат да ограничат тяхната ефективност. Краткото време за внимание означава, че съдържанието Ви често се губи в бързото скролване на потребителите. Инвестирането в мобилно приложение позволява на бизнеса да предостави персонализирано изживяване, да подобри лоялността на клиентите и в крайна сметка да стимулира по-голяма ангажираност и реализирани продажби.

Мобилните приложения предлагат по-контролирана, персонализирана и ангажираща среда, която може значително да подобри способността на вашия Бранд, да привлича и задържа вниманието на клиентите. Инвестицията  в мобилно приложение Ви гарантира, че Вашите маркетингови усилия не само ще бъдат видени, но и наистина оценени, което води до по-високи резултати.


тагове:
скролване;скролиране;скролване на телефона;разсейване на вниманието;надпреварата за вниманието на потребителите;социални медийни платформи като Facebook, Instagram и TikTok; привличане на вниманието;мобилно приложение
8 минути четене
Сподели статията:
Top
BG EN FR