Промяна на посоката - Бизнеса в новата дигитална ера
Asenia Ruseva
До 2027г. Общия брой на потребители на смартфони ще надхвърли 7.6 милиарда. Всяка година потребителите харчат над 400 милиарда долара за най-новите устройства и прекарват средно по 6 часа на ден използвайки ги”. Предимно в Интернет и в постоянно консумиране на уеб съдържание. Това са само две изречения от една от хилядите статистики през 2023 г. за развитието на дигиталните технологии и за това, как с прогресът им се разкриват нови възможности за ефективност, иновации и най-вече свързаност. Това прави тяхната интеграция с бизнеса все по-неизбежна и жизнено важна за успешното му развитие.
Рязката промяна на посоката към дигитална трансформация е факт. Настъпи време компаниите да разгърнат пълния си потенциал и да включат нови технологии в маркетинговите си стратегии, тактики и дейности. Необходимо е бързо да адаптират ресурса си, за да отговорят на нуждите на няколко поколения, съставляващи пазара, които са с противоположни нагласи, предпочитания и поведение. Последните две поколения, родените след около 1995 г. ( Z и Alfa) са напълно дигитални, т.е, те не познават живота без интернет и за тях иновациите и технологиите са неизменна част от ежедневието им. При тези бързи технологични промени компаниите, които не успяват да се адаптират рискуват да останат не конкурентни и постепенно да загубят свои клиенти. Това важи с особена сила за съществуващите и развити бизнеси, които погрешно си мислят, че са си осигурили достатъчен ресурс от верни потребители. Но днес клиентите не спират да се развиват, да търсят и да изследват нови пазарни предложения и възможности, за да са сигурни, че ще получат точно това, което очакват.
Ето защо ние трябва да приемаме, разбираме и прилагаме дигиталните технологии в бизнеса.
В ерата на изкуствен интелект ( AI), възможността за компютърна обработка на естествения (човешки) език ( NLP) , сензорни технологии, роботика, добавена реалност ( augmented reality/AR) , виртуална реалност ( virtual reality/VR) , интернет на нещата (IoT) , на новият бизнес хоризонт бавно, но сигурно се оформя съвсем нов пазар. Дигитален пазар за ново дигитално общество, в което хората не спират да търсят информация навсякъде и по всяко време. Там те задоволяват всичките си нужди и потребности от стоки и услуги. От сега нататък, да се запази лоялността към Бранда от клиентите струва ново усилие, нестандартен подход, въображение и знание. Знание затова, че има само една разлика между успешните компаниите и останалите такива – постоянното развитие и бързата адаптация. Именно поради тази причина всяка компания трябва да осигури мястото си на този нов, технологичен пазар, за да може да оформи настоящето и бъдещето си в индустрията, към която принадлежи.
Това става чрез внедряването на технологии за оптимизация на бизнеса и чрез развитие с нови дигитални инструменти. Защото само благодарение на развитието една компания може да има растеж. РаНеобходимо е да мисли за индивидуален подход към клиентите, на лично отношение към тях, към предоставяне на персонализирано изживяване. Това става с внушително дигитално присъствие с уникален уебсайт, който е сърцевината на компанията, чрез онлайн магазин, който е постоянен източник на приходи на компанията и чрез разработка на мобилно приложение за iOS и Android, което е нейният шедьовър.
Освен да предлага уеб продукти и услуги, Mubi Digital Company е с мисия да образова своите клиенти, да им помогне да разбират технологиите и максимално да извличат ползите от тях за своя бизнес.
За да може той да остави наследство.