Мобилните Приложения - бурята в дигиталния бизнес

Технологии
13.08.2023
14
20
Avatar
Asenia Ruseva

Светът на бизнеса преживява дигитална революция, която неумолимо надвишава границите на традиционните модели на търговия и комуникация.

Смартфоните са неразделна част от личните реквизити на хората от почти всички възрасти и се използват не само за комуникация, а все повече за информация, развлечения, социални мрежи и пазаруване. Мобилните приложения, тези интелигентни софтуерни решения, постепенно се превръщат в неизменна част от ежедневието на милиони хора. Превръщат се в основен източник на информация и стават неизбежна необходимост за бизнесите, които искат да останат конкурентоспособни.

“До 2020г. в света е имало близо 5 милиарда интернет потребители. Според последни изчисления на We Are Social броят им непрекъснато нараства с 1 милион нови потребители на ден. До 2030г. в световен мащаб ще има над 8 милиарда интернет потребители, което представлява повече от 90% от населението на планетата.” Това пише в Маркетинг 5.0 на Филип Котлър. Това е необятен дигитален пазар. Това показва посоката в световен мащаб, която предопределя посоката в бизнеса на развитите пазари в целия свят, включително и България. Предизвикателството за компаниите идва от там, че маркетинга в дигиталната ера изисква от тях да разгърнат пълния си потенциал и да включат нови технологии в бизнес стратегиите си, тактики и дейности. Наблюдава се, че има все по-малко необслужвани пазари и свободни ниши, както и поляризация в покупателната способност на хората. Брандовете трябва не само да експлоатират пазарите, на които се конкурират, но и да ги развиват и стимулират. А това става чрез технологиите и потребителите.

Клиентите оценяват компаниите не само на база качество на продукти и услуги, които потребяват. В момента те дават най-голяма оценка на цялостното потребителско изживяване, което обхваща всички точки на контакт от всички канали. Но освен акцентите върху продуктовата си гама, брандовете следва да се фокусират върху персоналната комуникация и по-добро лично обслужване на потребителите си. Това позволява собствения дигитален канал като мобилното приложение.

Потребителите предпочитат да използват мобилни приложения, защото им предоставят лесна и предвидима навигация, неповторимо потребителско изживяване и постоянна връзка с любимия си бранд. Те търсят и очакват персонализиран подход, лично отношение и внимание във всяка точка на взаимодействието им с бранда. Чрез собствено мобилно приложение, като собствен дигитален канал, бранда може да задоволи точно тези нужди потребности на своите потребители. Възможността за персонализирани маркетингови стратегии е тайният ключ към подсъзнанието на всеки един потребител. Чрез мобилното приложение бранда е буквално в джоба и ръцете на своите клиенти и има всички възможности да ги предизвиква и изкушава с индивидуални оферти.

Разработката и внедряването на мобилни приложения в бизнеса дават решение на няколко проблема:

  • Увеличават достъпността: Мобилните приложения предоставят бърз и удобен начин за достъп до продукти, услуги и информация по всяко време и от всяко място. Това увеличава достъпността за клиентите, както и продажбите и клиентското удовлетворение.
  • Подобряват комуникацията: Мобилните приложения могат да подобрят комуникацията между бизнеса и клиентите с помощта на известия, чатове, електронна поща, нотификации и други средства за свързване. Това увеличава ангажираността на клиентите и подобрява обратната връзка.
  • Автоматизират процесите: Мобилните приложения могат да автоматизират различни бизнес процеси, като например обработката на поръчки, проследяване на плащанията, управление на системи свързани с графици, букинг системи др. Това намалява човешката грешка и подобрява ефективността.
  • Повишават лоялността на клиентите: Чрез предоставяне на персонализирани предложения, оферти, промоции и програми за лоялност, мобилните приложения могат да помогнат на бизнесите да привличат и задържат клиенти.
  • Събират и анализират данни: Мобилните приложения събират множество данни за поведението на потребителите, които могат да се използват за анализ и вземане на по-добри бизнес решения. Този вид данни могат да помогнат при оптимизиране на предлаганите продукти и услуги.
  • Подобряват производителността на служителите: Мобилните приложения могат да помогнат на служителите да бъдат по-продуктивни, като им предоставят достъп до инструменти и информация директно през техните мобилни устройства.
  • Подобряват видимостта и маркетинга: Мобилните приложения могат да бъдат използвани като маркетингов инструмент за повишаване на видимостта на бизнеса и привличане на нови клиенти.

Заради тези и още много други предимства, мобилните приложения превземат света на бизнеса като буря и тази тенденция само ще се засили в бъдеще. Смартфоните са неотменим инструмент в ръцете на хората. Бизнесите, които разбират този факт и инвестират в разработката на мобилни приложения, ще бъдат на предни позиции в конкурентната борба. Независимо от индустрията, в която действат, мобилните приложения предоставят възможност за по-добро взаимодействие с клиентите, по-голяма лоялност, повече знание на потребителите за бранда и по- възможен успех за бизнеса. 


тагове:
предимства на мобилното приложение, автоматизация на бизнес процесите, програма з алоялност на клиентите, дигитален маркетинг
15 минути четене
Сподели статията:
Top
English