Как мобилното приложение променя играта в бюти индустрията
Asenia Ruseva
Мобилните приложения превземат света на бизнеса като буря. Все повече хора използват своите смартфони, за да се информират по всички социални теми, да присъстват в социалните мрежи, да разглеждат интересни дестинации за пътувания, да пазаруват и много други. Това прави смартфонът основен, най-важен източник на информация, който е неразделна част от личните реквизити на хората от почти всички възрасти.
Именно тази тенденция превърна мобилните приложения в първа необходимост за повечето компании.
Разработката и внедряването на мобилно приложение е изключително полезно за бизнеси, които работят с крайни клиенти и им продават продукти и услуги. Това важи с особена сила за фризьорски и козметични салони, дерматологични и естетични клиники и центрове за красота. Посредством приложението си, бранда може да е в постоянен контакт със своята аудитория, както и да се представи на по-широк пазар.
Привличането на нови клиенти никога не е било толкова лесно, колкото в дигиталната ера и с добро мобилно приложение, Вашият бизнес може да достигне внушителен мащаб и да остави конкуренцията безпомощна!
Ето седем основни причини, поради които трябва да имате мобилно приложение за Вашия бюти бизнес:
1. Засилване на Дигиталния Маркетинг
Дигиталния маркетинг вече не се ограничава само да уеб сайтове, а той има ключова роля за популяризацията на бранда и бизнеса, защото осигурява по-широк и динамичен начин да се достигне целевата аудитория. Функциите на мобилното приложение позволяват прилагането на провокативни маркетинг стратегии и кампании, чрез които да продавате значително повече от продуктите и услугите Ви.
Освен да подобрите онлайн присъствието си, можете да свържете мобилното си приложение и с всичките си акаунти в социалните медии!
2. Улесняване онлайн резервациите и плащанията
Всеки център за красота работи с график. Чрез приложението клиентите могат сами да записват или преместват/анулират час за услуга много по-лесно според времето, което им е възможно и удобно. В него могат да си изберат конкретен специалист и според неговите свободни часове да съобразят своите възможности. Резервацията чрез мобилното приложение добавя много стойност за клиентите Ви, защото дори не е необходимо да се обаждат по телефона, както много хора напоследък предпочитат по ред причини.
Освен резервациите за часове клиентите могат всичко да платят онлайн. Ако бизнеса има онлайн магазин, той ще е напълно интегриран с мобилното приложение, което прави целия процес бърз, удобен и много лесен, а това е най-големият подарък за потребителите. Изключително важно е за клиентите всички стъпки до покупката да се предвидими, той лесно да навигира и системата да зарежда бързо. По този начин вашите клиенти ще се насладят на безпроблемно изживяване, като резервират и плащат онлайн. След това всичко, което трябва да направят, е да отидат в салона по график и оттам да излязат със страхотен външен вид и настроение!
А Вие чрез свързаните бази данни можете по всяко време да проследявате резервациите и плащанията.
3. Комуникация с клиентите
Една от най-добрите причини да имате мобилно приложение е възможността да общувате с Вашите клиенти и да използвате така важната комуникация за бизнеса си. Можете да имате функция за чат в приложението си, която ще ви позволи да отговаряте на въпроси и да препоръчвате продукти и услуги на клиентите си в реално време, това ще повиши ангажираността им и ще добави стойност към Вашия бизнес. Добавянето на личен акцент към Вашия начин на комуникация ще допринесе за задържането на клиентите, придобиване на повече такива и със сигурност подобрява потребителското изживяване.
4. Популяризация на продукти и услуги
Мобилното приложение е Вашият собствен дигитален канал, който представя бизнеса Ви в дигиталния свят. Тук можете да рекламирате бранда си и да информирате клиентите си за най-новите продукти и услуги, които предлагате. Можете да прилагате специални маркетинг стратегии за всеки нов потребител, изтеглил приложението. Кампании, насочени към съществуващите клиенти, както и за лоялните дългогодишни потребители. Това е важен подход, защото към всяка група от аудиторията комуникацията е различна и отличителна. С функциите на приложението можете да продавате повече, защото клиентите Ви са на една ръка разстояние.
5. Въвеждане на програма за лоялност
Програмите за лоялност са изключително елегантен инструмент, с който да направите комплимент на Вашите клиенти. С този впечатляващ жест на внимание им показате, че са важни за Вас и цените тяхната подкрепа и вярност. Програмите могат да включват натрупване на бонус точки при покупки през мобилното приложение, отстъпки, специални събития или други инициативи, които подчертават стойността на връзката между бранда и неговите потребители. Така не само стимулирате потребителите за повторни покупки, но и създавате по-дълбока връзка с тях. Този подход работи за укрепване имиджа на бранда Ви и най-вече затова, той да бъде препоръчван.
6. Увеличаване на пазарния дял
Макар, че дигитализацията изключва ограничения, чрез мобилното приложение можете да изградите съвсем нова, съвременна стратегия за Вашия бизнес, която да го направи достъпен и предпочитан за по-широка аудитория. То Ви отваря врати за всички, които предпочитат удобството на мобилното устройство за информация, пазаруване, развлечения и всичко друго, от което имат нужда. Не случайно продуктът смартфон е перлата в морето от дигитални устройства и потребителите очакват с нетърпение версиите на следващите модели, които са още по-по- от предходните. В глобален мащаб разработката и употребата на мобилни приложения се развива главоломно, като световни статистики показват, че през 2027г. пазарът ще достигне 44.3 трилиона долара, като общия брой на потребители на смартфони ще надхвърли 7.6 милиарда. Това е така, защото въпреки, че технологията е “смарт” , за потребителите използването трябва да е лесно и предвидимо. В мобилното приложение могат да пазаруват, да резервират, да плащат, да се информират, да бъдат напълно щастливи със своя бранд, който все едно ги е поканил у дома си и им предлага уют, комфорт и сигурност.
7. Увеличаване стойността на бранда и затвърждавате неговия имидж.
Не на последно място.
За съвременните потребители е любопитно и интересно да познават бранда, неговата история, създаване, развитие, трудности, успехи, екип. Това е култура на взаимодействие между двете страни, която предполага оформянето на принадлежност и дълбока свързаност. Можете да предоставяте на аудиторията си такова съдържание, което да я интригува, образова, развлича, изкушава. Това може да са видеа, клипчета, текст, снимки, колажи, музика и всичко друго, което да насища сетивата им. Технологичното развитие показва класа, така бранда говори за нивото, което поддържа във всеки аспект от дейността си, независимо в коя индустрия. Замислете се на кого ще се доверят потребителите, кого ще предпочетат, не търсят ли непрекъснато доказателства, че са направили верен избор? Не е важно колко голям е бизнеса на квадратура, екип или ресурси. Важно е колко е голям в очите на клиентите, колко стойност им дава и какво неповторимо потребителско изживяване им подарява.