Как мобилното приложение предлага различен подход за развитието бизнеса

Asenia Ruseva
В ерата на технологиите мобилните приложения се очертаха като изключително мощен инструмент за компании, които искат да се отличат на дигиталния пазар, да внедрят иновации, за да отговорят на търсенето на своите клиенти и най-вече да бъдат конкурентоспособни. Добре изграденото мобилно приложение предлага безброй възможности за подобряване на клиентското преживяване, рационализиране на операциите и стимулиране на растежа на бизнеса.
Ето как мобилното приложение предлага различен подход за развитие на бизнеса:
За по-добра ангажираност на потребителите: Поради огромното предлагане на стоки и услуги, и свръх конкурентна пазарна дигитална среда клиентите все повече ценят индивидуалното отношение, персонализираният подход, улеснение във взаимодействието му с бранда и очакват добро клиентско преживяване. Лоялността им изисква повече усилия за задържане от страна на компаниите, от когато и да било, и затова от бизнеса се очаква по - различен и иновативен подход.
Какъв е традиционният подход: Бизнесът традиционно се ангажира с клиентите чрез лични взаимодействия, телефонни обаждания или имейли.
Какъв подход може да приложим с мобилното приложение: Мобилното приложение осигурява директна и постоянна линия за комуникация с клиентите. То е независим, собствен дигитален канал на компанията, който осигурява непрекъсната свързаност с нашите потребители. Push известията, съобщенията в приложението и персонализираното съдържание поддържат клиентите активни, ангажирани и информирани. Функции като програми за лоялност, специални дигитални клубни карти, персонализирани оферти увеличават ангажираността на потребителите и увеличава чувството им за принадлежност към нас.
Персонализирано потребителско изживяване
Какъв е традиционният подход: Персонализирането често е ограничено до директни взаимодействия с клиенти или общи маркетингови кампании.
Подход за мобилно приложение: Мобилното приложение е най-силният дигитален инструмент за бизнеса за подобряване на клиентското изживяване и стимулиране на продажбите. За разлика от уеб сайтовете или социалните медийни платформи, мобилното приложение предлага персонализирано и завладяващо изживяване, което е съобразено с индивидуалните нужди и предпочитания на потребителите. Мобилното приложение позволява на бизнеса да се свързва с клиентите на по-дълбоко ниво, насърчавайки лоялността и увеличавайки процента на задържането им. Едно от ключовите предимства на мобилното приложение е способността му да преодолява празнината между онлайн и офлайн канали, осигурявайки безпроблемно и интегрирано изживяване за клиентите. Независимо дали потребителите преглеждат продукти, правят покупки или търсят поддръжка, добре проектираното мобилно приложение може да ги преведе през всяка стъпка от тяхното пътуване, като гарантира последователност и приемственост във всички допирни точки.
Лесен и удобен достъп до услугите - кратко меню на мобилното приложение за няколко докосвания
Традиционен подход: Клиентите имат достъп до услуги чрез физически посещения, уебсайтове или телефонни обаждания.
Подход за мобилно приложение: Мобилното приложение осигурява достъп до услуги в движение 24/7, което е изключително удобство за клиентите да взаимодействат с бранда по всяко време и навсякъде. Това е особено полезно за индустрии като бюти индустрията, за търговия и всякакви продажби, банкиране и здравеопазване, където клиентите могат да пазаруват, да се информират или да резервират часове за посещение с едно докосване. За потребителите не е необходимо да се обаждат по телефона, а често им се случва да не получат отговор веднага или да не могат да се свържат, което е предпоставка за не особено добро клиентско преживяване. Затова мобилното приложение работи за компанията и извън нейното работно време.
Оптимизиране на процесите
Традиционен подход: Все още много бизнес операции се управляват чрез различни системи и ръчни процеси. Архайчните модели на работа забавят развитието на бизнеса и застрашават неговата сигурност.
Подход за мобилни приложения: Мобилното приложение може да интегрира различни бизнес функции, обединени в една административна част, като оптимизира бизнес операциите. Например управлението на взаимоотношенията с клиентите чрез форма за обратна връзка, подобрение на комуникацията и проследяването на продажбите могат да се управляват чрез мобилно приложение, което подобрява ефективността и намалява грешките.
Иновативни маркетингови стратегии
Традиционен подход: Маркетинговите стратегии често разчитат основно на социалните мержи Facebook, Instagram и TikTok, на традиционни дигитални медии, рядко на печатни реклами и основни онлайн кампании. В момента зависимостта на бизнеса в някои индустрии от социалните мрежи е огромна и мениджърите трябва да помислят за намаляването й чрез изработка на иновативно мобилно приложение.
Подход за мобилни приложения: Мобилното приложение открива нови пътища за маркетинг, включително маркетинг, базиран на местоположение, реклама в приложението и функции за социално споделяне. Брандовете могат също така да събират обратна връзка и анализи в реално време, за да усъвършенстват динамично маркетинговите си стратегии.
Генериране на приходи
Традиционен подход: Приходите се генерират чрез директни продажби, абонаменти или такси за обслужване.
Подход за мобилни приложения: Мобилното приложение предлага множество потоци от приходи, включително покупки в приложението, абонаментни модели, безплатни функции и реклама. Те могат също така да улеснят транзакциите в електронната търговия безпроблемно, като стимулират продажбите.
Изграждане на лоялност към бранда
Традиционен подход: Изграждането на лоялност къмбранда разчита на постоянно качество и обслужване на клиентите.
Подход за мобилни приложения: Мобилното приложение създава персонализирана и ангажираща среда за клиентите. То е едно по-уютно и излирано дигитално пространство, където потребителите са само с нашите продукти и услуги без да се разсейват от шума на социалните мрежи. Функции като личен дигитален картон с история на потребителя, точки за лоялност, ексклузивни, индивидулани оферти, пуш нотификации, укрепват лоялността към бранда ни и насърчават повторен бизнес.
Мащабируемост и гъвкавост на бизнеса
Традиционен подход: Операциите по мащабиране, като откриване на нови физически обекти могат да изискват много ресурси и време. Не е важно на каква площ работи бизнесът ни, важно е той как излглежда в очите на клиентите.
Подход за мобилни приложения: Мобилните приложения са много мащабируеми, което позволява на бизнеса да разшири обхвата си с минимални допълнителни ресурси. Те могат да се разпространяват органично и така да бизнеса достига до повече потенциални клиенти. Могат да се надграждат с нови функции, ново интеерсно съдържание, като се гарантира, че остават ценни за потребителите.
Мобилните приложения предлагат трансформиращ подход към начина, по който бизнесът работи и се ангажира с клиентите си. Възприемайки нов подход за бизнеса си като изработка на мобилното приложение, фирмите могат да отключат нови възможности за растеж, ефективност и удовлетвореност на клиентите. Независимо дали става въпрос за подобрена персонализация, оптимизация на процесите или иновативни маркетингови стратегии, мобилните приложения предоставят необходимите инструменти за проспериране в днешната свръх конкурентна среда. Бизнеси, които адаптират този подход към своите потребители си гарантират лидерско място на дигиталния пазар.