Десет начина как едно мобилно приложение може да помогне за привличането на нови клиенти
Asenia Ruseva
Всяка компания на пазара, независимо от естеството на нейните услуги се стреми да привлече нови клиенти. Днес, когато всеки бранд има дигитален образ и лице в дигиталното пространство борбата за вниманието на клиентите никога не е била по-трудна. Тази луда надпревара за внимание кара компаниите да генерират ежедневно огромно количество текстово и видео съдържание, чрез което да бъдат атрактивни и да могат да покажат продуктите и услугите си в пълният им блясък, да бъдат забелязани. Няма нищо лошо в това, но въпросът е, дали е достатъчно, още повече като се има предвид, че всичко това се случва основно в социалните мрежи.
Там е основното място, където брандовете се рекламират и поради тази причина сякаш се забелязва подценяване на другите канали на възможна комуникация с клиентите. Фокусирането в социалните мрежи не трябва да оставя на заден план технологичното развитие на компанията и огромните възможности за бизнес, които дава то. Защото именно там се крие разковничето и именно там е вероятността това да бъде най-силният коз и най-голямото предимство на Бранда. Съществена част от това технологично развитие е изработката на мобилно приложение на компанията, което е персонализирано специално за нейните конкретни нужди.
Мобилното приложение представлява собствен, независим дигитален канал, който е най-прекия път до нашите потребители и който ни прави независими и различни. Ползите от мобилното приложение е всеобхватна тема, но една от най-големите е, че чрез него можем да привлечем повече нови клиенти за нашия бизнес! А те не се привличат лено!
Ето десет начина как едно мобилно приложение може да помогне за привличането на нови клиенти:
Колкото по-голяма разпознаваемост и видимост има компанията, толкова по-лесно я забелязват клиентите: Повишената видимост се отнася до способността на мобилното приложение да бъде лесно открито и достъпно от потенциални клиенти. Бидейки налично в Apple App Store и Google Play, то ще бъде видимо за потенциални потребители, които търсят сходни на нашите продукти и услуги в сторовете. Световни статистики показват ежедневно, че броят на хората, които предпочитат мобилни приложения расте главоломно с всеки ден и поради тази причина вероятността по този начин да достигнем нови клиенти е напълно реална и в ръцете ни. Така, както потребители търсят това, което ги интересува по определени ключови думи в търсачката на Google, по същия начин търсят информация в магазините за мобилни приложения Apple App Store и Google Play.
Целеви маркетинг, индивидуален подход, персонализирани предложения: Мобилното приложение позволява да се прави целеви маркетинг въз основа на потребителските данни и предпочитания. Ако потенциален клиент свали мобилното приложение на телефона си, но не е направил покупка, той все още не е станал наш клиент. Чрез специфична функционалност може да се проследи пътя му, какви стъпки минава, навигирайки в приложението, което дава ценна информация за неговите предпочитанията. Наблюдавайки поведението му имаме възможността да използваме функции, като насочени известия( пуш нотификации) и персонализирани оферти, и по този начин може много ефективно да се достигне и ангажира вниманието на потенциалния клиент. Като му предложим подходящо съдържание и оферти можем много лесно да го изкушим да купи и да го превърнем в наш потребител.
Несравнимо потребителско изживяване: Мобилното приложение има съкратено меню, което предлага ясен избор и въвежда клиента спрямо неговите предпочитания. Информацията в мобилното приложение е по-кратка, систематизирана, подредена и ясна. Добре изграденото мобилно приложение осигурява безпроблемно и удобно за потребителите изживяване, като ги улеснява да откриват, разглеждат и купуват продукти и услуги. Именно това важно, положително, потребителско изживяване може да привлече нови клиенти и да насърчи нов бизнес.
Социално споделяне, препоръки за приятели: Мобилното приложение позволява да се интегрира програма като “Доведи приятел”, която дава различни предимства каквито компанията си определи и за двете страни. Тези функции за социално споделяне в мобилното приложение насърчава съществуващите потребители да споделят своя положителен опит и да канят нови, което естествено разпространява информация за нашия Бранд и бизнес, привличайки нови клиенти.
Маркетинг, базиран на геолокация: Мобилното приложение позволява интеграция на геолокация на обектите ( офиси, центрове, студиа, магазини и др.) на компанията и с тази функция може да се привлекат нови клиенти. Не малко потребители търсят продукти или услуги в определен район и използват собственото си местоположение като отправна точка за това. Когато търсят в сторовете и установят, че са в близост и имат възможност да стигнат бързо и да задоволят потребностите си в наш обект, то това се превръща в предпочитан избор за тях.
Силата на програмите за лоялност, оферти и отстъпки: Мобилното приложение ни дава възможност чрез различни изкушаващи стимули и предложения, като програми за лоялност, оферти и отстъпки да привличаме вниманието на нови клиенти, което след това да породи интерес и действие за покупка от тяхна страна. Тези силни маркетингови инструменти, достъпни чрез мобилното приложение ни дават изключителната възможност да бъдем по-атрактивни, по-нестандартни и по-неподражаеми сред нашите конкуренти.
Силата на ценното и полезно съдържание: Освен от снимки на продукти и услуги, и на видеа, потребителите се интересуват и от качествено, информативно и полезно съдържание, което да ги образова, забавлява и разнообразява. Мобилното приложение може да послужи като платформа за споделяне на такова съдържание, което разказва за историята на нашия бранд, за екипа, за успехите и провалите, за трудните моменти по пътя на развитие на компанията. Съдържанието може да бъде полезно с обществено значими и интересни, социални каузи, което приобщава хората и създава чувство на хуманна и споделена отговорност. По този начин показваме на аудиторията, че за нас не е важен само търговският интерес, а също и интересите ни в други социални направления.
Органично разпространение: Доволните клиенти могат да бъдат насърчавани да оставят положителни отзиви и оценки в Apple App Store и Google Play или платформите за отзиви. Освен това положителните препоръки от уста на уста също значително влияят на възприятията на потенциалните клиенти за нашия Бранд и могат да предопределят решението им да изтеглят нашето мобилно приложение. Това създава т.нар. мрежови ефект и е начин да привлечем нови клиенти.
Специални Програми за препоръки: Мобилното приложение позволява внедряването на силен маркетингов инструмент, като програми за препоръки. Интегрирана в рамките на приложението тя стимулира съществуващите потребители да препоръчат на своите приятели и други контакти да изтеглят и използват приложението. Като се предлагат награди или отстъпки за успешни реферали, компанията може да привлече нови клиенти чрез мрежовия ефект, при който доволните потребители разпространяват информацията за приложението.
Реклама: Както всеки друг продукт или услуга мобилното приложение може да се рекламира в различни медийни канали, като рекламите трябва да се персонализират според аудиторията. Радио, телевизия, имейл маркетинг, подходящи онлайн медии според индустрията, в която компанията ни функционира. Мобилното приложение е шедьовърът на Бранда, нашето бижу, за това трябва да се покаже по възможно най-добрия начин на нашите клиенти. Мобилното приложение е нашият уникален дигитален почерк, който показва, че сме модерна иновативна компания, която не спира да се равива, за да може да отговори на очакванията на своите потребители. Така заемаме заслужено място на дигиталния пазар и отключваме нови, неограничени възможности за нашия бизнес.
Мобилното приложение е притежание на компанията и нейна интелектуална собственост. То завинаги остава нейн актив без да се плащат месечни или друг вид абонаменти.
Мобилното приложение е много силен дигитален инструмент, още един способ, чрез който можем да увеличим броя на нашите потребители. Трябва да се следва развитието на технологиите, и най-вече предпочитанията на потребителите. Времето, в което отлагаме развитието си е точно времето, за което изоставаме в него. Защото после много по-трудно ще наваксаме.